Idag gick det bra att vara normkritisk!

Ja ojoj. Het diskussion runt medias bild och påverkan på unga tjejer..
Alla emot medias bild av hur smal man "bör" vara, hur smala alla modeller är osv.
Att detta är en bild skapad av oss då vi blint följer mode, inte säger ifrån och bara "flyter med" för det är lättast så.
Det verkade dock ingen hålla med om.

Slutsats: media påverkar. Negativt. Det är bara medias fel.

Bra där! Tänk en vända till kanske? Tex vad "norm" innebär?!

Sedan fick jag höra att samhälle är det inriktning på gymnasiet som är den "normala" och där går alla sorts individer. De är inte ett dugg lika.
Jag frågade om de läst Fanna Ambjörnssons bok om BF vs. Samhällstjejer. Nekande och fnysande åt min ifrågasättning.


Jag passar inte in i denna klass.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Men är det inte det du eftersträvar, att inte passa in?

2012-04-13 @ 23:24:33
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: Lilldjupa

Nej, jag eftersträvar att alla ska passa in oavsett vem de är eller hur de är.

2012-04-14 @ 09:18:03
URL: http://malinspng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback