Barnet som vägrade äta, för alltid?

Jag börjar bli smått tokig, Barnet vägrar fortfarande äta. Ja korv går för det mesta, men hon behöver annat i kroppen också som hon växer!
Hon går på pottan (endast hemma dock), hon snackar i 4-ordsmeningar, klättrar, grejar och är väl normalt utvecklad  på de flesta sätt. Men med maten är hon hopplös.
Makaroner, fiskbullar, pulvermos, köttbullar, fiskpinnar, sådant där som ungar brukar ÄLSKA, nope. 
Vägrar.
Det verkar dock som om hon äter bättre borta, hos mormor och på förskolan tex. Så vad gör jag för fel?
Funderar på att absolut sluta med vällingen, inte ens morgon och kväll, för det är det hon vill ha hela tiden. Är det därför hon inte äter något annat? För att hon vet att det finns välling hemma?
 
Och nu är det en till på väg. Jag håller alla tummar och tår att det funkar med ammningen med denna lilla skrutt, annars blir väl Jamie galen om bebisen får äta något ur flaska, men inte hon.
Samma sak med nappen, måste sluta med nappen! Men det är en kamp som jag verkligen drar mig för. Hua..
 
Ja. Söndagens oro och funderingar. Nu ska jag ge barnet yogurth. (ja, jag är en svag och dålig mamma)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mitt barn är också så, äter dåligt hemma, men väldigt bra hemma hos mormor, tog de personligt ett tag ;)
Men min mamma sa att de flesta barn är så, äter bättre borta än hemma, Inge mer med de :)

Svar: Hmm, ja, det är väl så.. Synd att min unge nästan aldrig är borta då! (;
Malin

2012-11-11 @ 18:20:13
Postat av: Miku

Sitter här och smygkollar igenom min blogg på jobbet och hittar då en kommentar från dig på ett inlägg om 30-dagars grejsemojs =)
Anyhoo!
Min unge älskar fisk och pasta carbonara. Och rödvinssås ^^'
Ibland är det jobbigt att dom äter bara vissa saker, jag vet. Men håll ut - försök variera just korv-rätterna. Låt ungen vara med när du lagar mat och SE att det visst är korv i.

2012-12-19 @ 14:23:00
URL: http://miku-san.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback