Träna träna KÄMPA

Som jag berättat så springer vi hit och dit nu. Eller, ja. Vi lär oss springa, med korta intervaller.
Idag var ny dag på ny vecka, så vi ökade till 1 km av 4 km. Det var tungt, men det gick.
 
Vi är tre personer som springer tillsammans och peppar varandra. Alla med målet att få starkare och hållbarare kropp. 
Vi har två mål fram till sista oktober;
Springa 2 km utan vila
Plankan 1 min + utgångsläget.
För mig innebär det 1,28 minuter.
60 sekunder på 9 veckor. Inte så mycket va? Endast 6,6 sekunder i veckan.. 
Jo, det kan bli lite kämpigt, det innebär att jag måste öka nästan 1 sekund/dag och det känns rätt tungt. 
 
Jag har även ett tredje personligt mål och det är att jag ska orka göra 2 armhävningar den sista oktober, för träningen hänger ihop för mig, jag vill träna hela kroppen, för att orka det ena behövs det andra osv.
 
Aja, det blir till att ligga i ordentligt, men det är skönt, så skönt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men Hallå våra mål då?!?!

2012-08-28 @ 15:06:29
URL: http://hannakjonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback