Mobbing är aldrig ok!

Jag bryr mig inte vem du är/vad du gör.
Håller jag inte med får vi ha en diskussion. Det är ALDRIG ok att bara kasta ur sig elaka saker om andra, för mig.
Sedan kanske jag kan hålla med om att Hitler var en stor jävla skit. 
Ok. Sådana saker.
Men att hålla på och smutskasta folk pga man tycker olika, kalla folk för könsord osv, det kommer en ju ändå ingenstans med.
För ALLA har känslor, och även om någon gör något som för mig är helt knasigt, om jag då börjar kalla den för massa snusk så tar personen mycket troligen illa upp.

Ja, du förstår vad jag menar. Eller hur?
Men nej, jag tycker inte att det är sorgligt att Pär Ström ska lägga av, mest pga att hans kommentarsfält för mig framstår som ett virrvarr av människor med mycket ilska och hat.
Jag tror inte heller på den s.k "statsfeminismen" däremot tror jag på könsmaktordning.
Hur många gånger har inte mina jobbarkompisar sagt att "män kan, kvinnor vill" "män är det bästa könet" osv osv.
"På skämt" säger de såklart.
Ja.. Jag märker det..
Att vi har någon sorts penismakt på jobbet är tydligt, även om det är omedvetet, så finns det där. och det är otroligt frustrerande att en av anledningarna är att de tjejer vi har är så otroligt osäkra på sig själva.
Jag försöker verkligen peppa alla, för killarna är också osäkra, men det märks inte. Könsrollerna? Ja, jag skulle faktiskt tro det. Tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback