Återigen blir jag alldeles vansinnig!

Könsstympning (omskärelse kallas det för att folk ska slippa känna den skuld jag tycker att de borde) är helt lagligt i Sverige. På pojkar. (Detta inlägg handlar om pojkar som är 8 dagar gamla. Alldeles nyfödda, med pigg, nyfiken blick. Helt hjälplösa i händerna på sina föräldrar. Med fullt förtroende att de ska ta hand om honom.)
Ja på massa andra ställen också, men nu bor jag här- relaterar till här.

Läste detta inlägg med följande kommentarer och fattar inte hur man jämföra könsstympning och abort tex.
Eller att man kallas rasist om man är EMOT könsstympning (ja, märker du hur jag upprepar ordet?)
Abort görs för att man kanske blivit våldtagen. Och är 14 år, och inte redo för barn.
Borde detta förbjudas? Nej, fan heller.

Könsstympning görs för.. ja, varför? Det snackas om hygien (hört talas om tvål?). Det pratas om ngt band till någon snubbe också självklart för att förhindra onani.

Men hallå?! Har vi inte kommit längre än att vi VET att onani inte är farligt? Att man kan tvätta sin penis för att hålla den ren?
(Jag tänker inte ge mig in på den religösa delen, för jag är inte insatt och anser mig inte ha rätt att varken kritisera eller hylla den)

Däremot så förstår jag inte.
Är det så jävla svårt att inse att man inte skär i sina barn i onödan?!


Här är busan sisådär 8 dagar. Ser hon ut att vilja bli skuren i??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback