En svart man eller en kvinna?

Jag och Niclas diskuterade häromdagen om vilka som är mest förtryckta.
Invandrare eller kvinnor.
Det är på olika sätt. Men ändå på samma.
Vi kom då in på presidentvalet i USA. Jag har mer än noll koll. Jag vet bara att Barack Obama vann 2008 och att han var USAs första svarta president.
Niclas påstod då att i det valet stod det mellan en kvinna och en svart man, en snabb wikipedia sökning för 2 minuter sedan håller dock inte med.

Det är inte så relevant. Jo, alltså, det beror väl på vad man pratar om.
men i den här diskussionen som jag för med mig själv så funderar jag på;
Här i Sverige. Vem skulle ha störst chans att bli statsminister.
En svart man eller en kvinna?..

Och varför?!

Jag tror på mannen. Varför kan jag inte riktigt förklara. En magkänsla? En reflektion av min syn på samhället? Influerad av LadyD?

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tror lätt kvinnan vinner, om det är rätt kvinna! Och nej du har inte blivit influerad av lady d, du har blivit hjärntvättad;) skämt;)

2011-09-12 @ 14:06:16
Postat av: Malin

haha, mycket möjligt med hjärntvätten (;

Ja, med rätt kvinna skulle kampen kunna bli intressant! Egentligen är det knäppt att ingen kvinna blivit statsminister än!

Fast vi har ju inte ens haft rösträtt 100 år så.. haha

2011-09-12 @ 14:12:40
URL: http://malinspng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback