Bloggutmaning 3- Äktenskap

Jag är gift. Med en man.
Det borde väl säga allt? Att jag tror på äktenskapet, evig kärlek och såvidare.

Ja. Det gör jag. Jag tror att jag och Niclas kommer vara tillsammans resten av våra liv.
Få ett till barn och köpa hus på landet.
Detta kämpar och lever jag för.

MEN. Man vet aldrig.
Jag tycker det är fruktansvärt med människor son gifter sig och sedan lever tillsammans endast därför. Även om de inte älskar eller trivs med varandra längre.
Eller, ja det är upp till var och en. Men livet är kort, och lycka och kärlek är en sådan viktig stor del av det.
Varför leva i ett förhållande som inte gör en lycklig?

Jag tycker inte att man ska kasta sig in i äktenskap, för det är ändå ett stort steg. Jag anser att man ska gifta sig endast om man faktiskt är villiga att kämpa för ett liv tillsammans. För tvåsamheten är sällan en dans på rosor, men man vet att det är på riktigt när man känner att det är värt det. När man lär och växer av varandra.

Det är något alla borde få uppleva, oavsett om man vill leva med en man, kvinna, äldre eller yngre.

Angående monogamin så är jag faktiskt inte för att få gifta sig med fler än en partner. Men jag kan inte säga varför. Jag skulle inte se något fel med om 3 eller 5 människor var i ett kärleksförhållande. Men giftermålet är ändå.. Eller. Ja? En förening mellan älskande..

Jag ska nog inte tycka så jäkla mycket utan att tänka på varför jag tycker som jag tycker!

För att avsluta, Jag är så galet lycklig med min älskade.
Vi har dalar och toppar, men jag är aldrig osäker på vår kärlek.
Han är definitiv min bättre hälft!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback