Bloggutmaning 1. Kärlek

KÄRLEK.
Ja. Vad är det egentligen?
För mig Är kärlek allt positivt jag känner.
Jag känner kärlek för min man, min mamma, Sara och min nya väska. (Materialist? Nja, men vissa grejer ÄR så bra!)

Sedan älskar jag. Men jag anser att jag älskar på 3 olika sätt.
Pappa, Mattis, Hanna och alla andra i familen och vännerna älskar jag på ett sätt.
Jag älskar Niclas på ett annat.
Och Bus på ett tredje.

Jag älskar inte någon mer än den andra. Bara olika.
Eller.. Nej, nu ljög jag.. Det finns ingen jag älskar mer än bus i hela världen. Kommer aldrig göra heller. (Med undantag för eventuella syskon).

Niclas är den enda jag älskar som jag vill kyssa.

Mina vänner älskar jag på det sättet att jag alltid vill finnas där för dem. Och att de ska finnas för mig.

Min familj älskar jag utan att jag egentligen funderar på det. Vi bara är där med och för varandra.

Det är så jag vill ha det.
Kravlöst.
Kärlek för mig handlar inte om att hela tiden dra varandra medhårs. Man kan vara oense om mycket utan att man slutar älska.
Man kan tycka om helt olika saker. Man kan ha olika åsikter om mycket.
((Jag älskar någon som tittar på Angel och gillar Westlife tillexempel..)

Om man ständigt måste tassa på tå kring varandra, så tyder det på osäkerhet. Man måste våga, och få lov, vara sig själv!
Det handlar inte heller om hur ofta vi ses och hörs.
Om vi verkligen älskar varandra så vet vi ju att vi finns där. (Som tex den nyss hemkomna fröken Frank..)

Det är klart det är annorlunda med Niclas och Jamie.
Men även dem kan jag vara utan några dagar utan att bli tokig. För jag vet att vi ses snart igen.

Mitt hjärta har plats för mycket kärlek. Och många har bosatt sig därinne för gott. Andra fladdrar i kanterna, andra får kanske aldrig riktigt komma in.
Men det gör inget. För jag vet att jag finns i någras, och i andras inte.
Man kan ju faktiskt tycka om och acceptera människor som man inte älskar också.
Inte heller fy skam!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag känner mig träffad:)

2011-11-22 @ 15:59:15
Postat av: MalinÖ

Hihi, i know it! Älskar dig Sara!

2011-11-22 @ 21:27:25
URL: http://malinspng.blogg.se/
Postat av: Hanna

klokt!

2011-11-23 @ 01:06:10
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Nu är jag på G med en ny design snart.. har massa inspiration! Hur, vad, färger, bilder?????

2011-11-23 @ 01:06:51
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback