Så länge du låter hur du ser ut vara viktigare än vem du är, kommer du ständigt ligga lite efter

Varje minut du spenderar framför spegeln på morgonen, med smink, plattångar, locktång eller whatever, är en minut du kunnat njuta av frukosten, sovit eller läst tidningen och fått veta något om omvärlden.

Varje gång du väljer bort det godaste mat-alternativet för något "magrare" går du miste om det godaste
(varför inte äta det godaste och sedan ta en promenad och njuta av naturen, och kanske sällskap av en vän?)

Varje krona du spenderar på kajal, hårspray, ögonskugga, halsband osv är en krona du kunnat spara till framtida hus/hund/pool, en krona du kunnat spendera på din mat, är en krona du kunnat ge till en fattigare än dig. Eller på en bok?!

Om du lägger ihop alla pengar du spenderar på att "göra dig snygg" på ett år, samt alla minuter du spenderar med att raka, noppra, sminka, platta. Blir inte det ganska mycket?
Har du verkligen inget bättre för dig? Ingen vän som vill bli uppringd? Någon familjemedlem som vill ha sällskap?
Finns det inget roligare att lägga pengarna på? En resa? En upplevelse?

Och idioter- jag pratar inte om självklar hygien och vanligt jävla sunt förnuft. Ja, man måste borsta tänderna, tvätta håret, klippa naglarna osv. fji göra sig icke besvär

Kommentarer
Postat av: FumikoFem

Ärligt? Jag skulle hellre vilja ha den kropp jag önskar jag hade, (ser ut precis som jag vill i Skyrim), än att må bäst inombords. Ja både och vill jag ha, men jag har varken eller nu. Men jag väljer utseende först och främst, såklart det finns undantag som är extremt uppenbara. Som att vad spelar det för roll hur jag ser ut som jag har en sjukdom som gör att jag varken kan gå, prata eller ens tänka. Säger det sista av samma anledning som det du skrev i slutet, det finns dom som alltid ska spela dumma.

2012-05-06 @ 08:15:42
URL: http://fumikofem.wordpress.com/
Postat av: Sara

Man blir väl inte automatiskt en bra människa för att man väljer att sova eller läsa en bok istället för att sminka sig? Jag känner att jag mår mycket bättre när jag har sminkat mig, ser piggare och fräschare ut. Spenderar kanske 3-400 kr på smink per år och nej de pengarna vill jag inte lägga på nåt vettigare, däremot alla tusenlappar som jag tidigare köpte godis och skräpmat för, alla tusenlappar som jag kör upp (bensin), alla tusenlappar som jag spenderat på typ cigg, tuggummi, tidningar och sånt som man inte behöver, de pengarna kunde jag absolut lagt på nåt vettigare. Och tiden, tar kanske 10 min att sminka mig vardagligt, 5 min till håret, ja en kvart är väldigt lite tid av dygnets 24 timmar, så upptagen är jag inte så att jag måste offra nåt annat för att sminka mig:)

2012-05-06 @ 12:47:34
Postat av: Lilldjupa

SARA: Jag skrev aldrig att du var en bättre eller sämre människa väl?!



Har du räknat med hårfärg, hårskum, rakhyvlar osv i priset?

Har du räknat med noppande av ögonbryn, plattande av hår och rakande av ben i tiden?

:P

2012-05-07 @ 12:11:37
URL: http://malinspng.blogg.se/
Postat av: Hanna

Konstigt inlägg. Förstår inte syftet!

2012-05-08 @ 17:12:15
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: Lilldjupa

Hanna: Bara för att få folk att fundera lite, kicka lite i hjärnan, är det verkligen SÅ viktigt att se ut som alla andra?! typ.

2012-05-09 @ 09:55:54
URL: http://malinspng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback