När du väl blivit glasögad är de svåra att ta av..

Hämtar med vän hennes son på dans. Det är hans första gång, han ville prova på.
Läraren säger "han borde prova xx då och då istället, då är det mer killar".
. Liksom.
Och jag undrar. Var är omtanken om honom som person? Inte bara som pojke?
Passade inte dansen honom? Var han inte intresserad? Var det för svårt/lätt?
Är verkligen enda skälet könet?

Diskuterade med vännen efteråt, hon hade inte alls reagerat som mig. Ibland tänker jag att världen var så mycket enklare innan, när även jag delade den i strikt kvinna-man kategorier.
Innan jag såg allt som jag nu känner är så knasiga och fel.
Mest hoppas jag att min väns son verkligen känner efter vilken dans han tycker är roligast. Och inte baserar sitt val utifrån kön på de andra dansarna.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Va? Jag fattar ingenting av det här inlägget..

Svar: Säg att jag vart med Dig och hämtat tex din syskonbarn på dans.. Och läraren sade att han borde gå en annan dag för att det är mer pojkar då.Jag tycker att det är väl viktigast att barnet trivs med DANSEN och inte vad det är för kön på de andra barnen. Vad tänker du?
Malin

2012-09-16 @ 15:15:18
URL: http://hannakjonsson.blogg.se
Postat av: Anna

Jag förstår precis vad du menar. Det är så tråkigt att man ständigt möts av människor som försöker styra både vuxna och speciellt barn in i bestämda spår. Ibland önskar man att man kunde sluta bry sig om det, men den känslan går oftast över.:)

Svar: Ja jag hoppas det! (:
Malin

2012-09-16 @ 16:31:28
URL: http://80talisten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback