Trött och ledsen.

Tänk vad vissa människor är självupptagna och helt låsta i sin lilla bubbla. Noll förståelse för andra.
Idag var en sådan där dag när jag fick ta oceaner av skit. Pga. Ja? Varför egentligen? Pga att jag gjorde mitt jobb mestadels.
Och det var inte bra!
Jag borde ha byggt om en hel resturang för en gäst, varit tolk åt någon annan och jag borde fixa skyltar åt en annan.
Att jag bara är en arbetare bland 12 andra är ingen match- det är väl jag som bestämmer och vet allt?!
Synsk är jag också va? Inte?! DÅ GÖR DU INTE ETT BRA JOBB!

För något eget ansvar har inte de människor som kommer till mig. Att det är 40 personer före dem som vill exakt samma sak, det ska väl inte hindra dem från att få det de vill ha DIREKT?

Ja, jag var glad när jag började med sjönk mer och mer för varje elakt ord. Ja, sådan är faktiskt jag. Jag är också en människa, en heltidsstudent med hemtentor. Mamma är jag också, och när jag kommer hem ska jag leka, kramas och diska, städa och försöka hinna andas också.

Man blir trött av att le, vara trevlig, be om ursäkt för sin existens en hel dag.
Men imorgon är en annan dag. Och min grundpositivitet kan inte rubbas egentligen. Och det finns änglar med underbara leenden, skratt och ord som gör även denna arbetsdag perfekt!


Kommentarer
Postat av: Sara

Men så är stockholmare! Tänker bara på sig själva! Och varför måste de säga beställningen två gånger, Gud va svårt det är att komma ihåg vad man beställt! Men jag slapp faktiskt höra massa elakt eller så stänger jag av och ignorerar:) tjugo över nio fick jag sluta! Fy apa vilka dagar! Men grymt bra jobbat:)

2012-03-04 @ 22:21:02
Postat av: Lilldjupa

ja jag fick höra att vi var helt intelligensbefriade som hade det där systemet att "säga två gånger"

En människa var verkligen helt hemsk. Och mannen hennes skämdes

2012-03-05 @ 08:09:14
Postat av: Anna

Usch vad hemskt det lät!:/ Jag som tycker det har vart lugnare med just sånt där de senaste två åren.



Men. Jag tror. De som säger allt det där och är på det där viset, de är helt enkelt medelålders (eller soon to be)sthlmare som sitter på dagarna på sitt trista arbete, går hem till sin trista man/fru och gör allting "rätt", men som ändå aldrig känner någon lycka i sitt liv och behöver därför vräka ur sig dynga på unga människor som har hela livet framför sig.;)



Då har man äntligen fått det sagt.:)

2012-03-05 @ 12:54:45
URL: http://80talisten.blogspot.com/
Postat av: FumikoFem

Detta är anledning till att jag inte fattar hur en kan bete sig som ett svin mot folk en träffar i sin vardag på deras jobb, oavsett om dom står i kassan eller jobbar i en butik. Dom är också personer med känslor! Finns ingen anledning att i alla fall försöka vara trevlig, hur jävla dåligt humör en må vara på. Jag är aldrig otrevlig mot folk sådär på deras jobb. Då mår jag bara sämre själv om jag är det.

2012-03-06 @ 06:57:33
URL: http://fumikofem.wordpress.com/
Postat av: FumikoFem

"Finns ingen anledning att i alla fall försöka vara trevlig" Ett 'inte' fattas där!

2012-03-06 @ 06:58:12
URL: http://fumikofem.wordpress.com/
Postat av: Lilldjupa

Nej, jag försöker alltid vara trevlig också när jag träffar människor sådär.

Faktiskt. Klart det är trist att stå hungrig och vänta på mat typ 20 minuter, men det kanske man får förvänta sig när det kö ända till dörrarna liksom!

Grr.. Ja, nästan bara sthlmare också..

2012-03-06 @ 14:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback