Bassäng-säng-säng

Idag var vi på badhuset. Jamie badade i lilla pytte-bebis poolen. Hon är modig Bus, bara andra gången och hon flyttade sig runt i poolen genom att hasa på rumpen ;)
Sedan kom en annan mamma och lade i rutschkanan, och oj vad lycklig bus blev! Hejåhå vad hon åkte!
Och inte skrämdes hon av de "stora" barnen som kom och trängde sig, åkte på henne och försökte ignorera.
Mamman svällde i hjärtat samtidigt som jag blev lite besviken på de barnens beteende och att deras förälder inte kollade till hur de var.
Men strunt samma. Jamie var glad, vi hade hämtat hit morbror också, det var också roligt.
Mysigt hur förtjust hon är i honom ;) Men så är han rätt underbar också, min älskade lillebror!

Det var en helt go unge i den där Lill-poolen också. Inte ett dugg blyg, precis som Jamie. Frågade massor "är det en flicka eller pojke?" (trots Rosa Hello Kitty baddräkten vi ärvt) "vad heter hon" "åh vad gullig du är amy!"
Hennes mindre syskon var också med (mindre än året) och Jamie ville gärna klämma lite på hen, så jag sade "var snäll nu Jamie!" då sade barnet "hon ÄR snäll"
Ja, det var en sådan där unge jag bara ville plocka upp och krama!

Jag är stolt när Jamie är social och framåt, men man blir lite nervös när hon är fram och klappar å tar på andra människor, de kan ju faktiskt ta illa upp och ha helt andra gränser! Och det måste respekteras, även om Jamie är liten och inte förstår.
En annan sak hon gör, som också är lite sådär charmigt/pinsamt är att hon "stirrar ner" folk!
Kan gå fram till vem som helst, ofta barn i 5-års åldern eller pojkar i tonåren också så stirrar hon. Ofta med ett leende, men ändå.
Ja, jag älskar ju henne och tycker det är lite roligt, men även där kan andra bli besvärade.
Helt förståeligt.
Men hon menar inget illa, min bus. Hon är bara nyfiken, glad och social. Och Bäst.

Natten är här. Äntligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback