The Amazing Spider-Man

Niclas och jag hade dejt igår. Vi var på bio med Anders och Evelina, Hanna var hemma med Bus. 
Vi höll varandra i handen, kramades. Handlade lite mat. Det var rätt underbart!
Tusen tack till Hanna!

Jag har ju varit ett spiderman fan sedan jag var 12 (?) och kollade på tecknade spiderman på cartoon.
Det som fångat mig är hans kvicka tunga. Den kaxiga attityden mot skurkar, medan han är såå snäll och omtänksam. 

Jag har sett förra spindelmannen x antal gånger. De med Tobey Maguire. Denna film var annorlunda, om än lika. Peter Parker var mer mänsklig, inte lika kantig. Likadant med Aunt May. Ja, de flesta människorna kändes "mjukare" jämfört med förra.
Det var skateboard istället för moped. Istället för argsint tidningssnubbe var det en polischef som var anti-spiderman. (Detta var synd)

Jag uppskattar humor. Jag fann denna spindelman mer rapp i käften. Han var även smartare, snabbare, smidigare. Eller så var det all ny filmteknik som framställde honom så. Måste nog kolla Tobeys film igen..

Och JA, jag tänker uppmuntra Jamie att se dem med, om några år. För jag ÄLSKAR spiderman.


 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback