Sänk kondompriset!

Av respekt för min man, samt att jag vet att hans mor kikar in här, vill jag inte skriva om sex. Eller, ja, vårt sex.

Men jag gör ett litet undantag nu. Förlåt.

Nyligen var vi på Apoteket och inhandlade kondomer. Priset för tio stycken är 69 kr!
Dvs nästan 7 kr st..

Jag har ätit p-piller väldigt många år och känner att jag vill låta kroppen sköta sig själv utan hormoner som bestämmer åt den nu, och då finns det inte så många alternativ.

Varför finns det så otroligt många olika preventivmedel som endast riktar sig mot tjejer/kvinnor?

Varför är det pinsamt och bökigt att kräva att killen ska ha kondom om det ska bli nå pipp?

P-pillren kostar 100 kr/år!

Jag vet inte hur andra har sex, men nykära ungdomar brukar väl pippa ca 5 ggr veckan? Det blir då dyrare med kondomer för en månad än för ett år med piller, piller som inte skyddar mot sjukdomar och lägger allt ansvar på att tjejen skall ta dem.

Det finns även historierna om tjejer som luras och säger att de tar p-piller men inte gör det, blir gravida också så står en kille där. Pappa. För att han litade på fel tjej.
Vems fel är det då?
Är det bara tjejens eller har killen ansvar att skydda sig också?

Nä, sänk priset på kondomer. Börja tänk på vad oskyddat sex faktiskt kan resultera i och börja kräva kondom vid samlag med någon du inte varit tillsammans med ett bra tag..

Eller?!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Im in. Håller ned dig till fullo. Tror fler skulle ta sig råd och framförallt ha råd med dem och därmed användas mer.

2012-01-18 @ 21:48:05
URL: http://cilaotomas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback