Kommunikation?

Jag tror bestämt att jag och strumpan tagit ett kliv i kommunkationsförmågan.

Jag gav päron, spotta ut. jag gav macka. hon grät. jag erbjöd vatten. hon skakade på huvudet.
Samtidigt grät/sade hon ngngngng (ja typ, svårt att stava)

Jag gjorde välling. hon sög i sig som en igel.
JA, det är fel att ge henne välling till lunch, men vad ska jag göra när hon vägrar äta annat?
Jag klarar inte av att "vara stark" när tårarna rinner och hon låter helt förstörd.
Vilken mamma har det egentligen?

Så. Återigen. Tar tacksamt emot förslag på hur man får 15-månaders barn att börja äta!
Ja, annat än pannkaka, blodpudding och korv..

Hittills säger busen "tack" "tacktack" (=Varsågod) "kolla" och "titta"
Hon häver även ur sig "mamamamamama" men om det betyder mamma vet jag inte.

Varför säger hon tack före mamma och pappa?!
haha

Kommentarer
Postat av: Sara

När Minea är jätte hungrig på dagen så vägrar hon äta mat. Då duger bara välling. Det kommer efterhand, när hon är redo tror jag.

2012-01-15 @ 14:24:15
Postat av: Lilldjupa

Skönt att höra! Eftersom Minea faktiskt är duktig att äta mat (:

2012-01-16 @ 10:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback