Pelle Billings artikel är BRA.

Ja, det tycker jag faktiskt.
Han skriver att mansfrågorna kommer i skymundan för kvinnofrågor, att han vill att män och kvinnor skall vara lika inför lagen.
Samma rättigheter och skyldigheter.
Självklart håller jag med!

Det är dock synd att där jag håller med till 100% och jag ser genuspedagogik som en bra väg till att hjälpa pojkar att växa upp till män som kanske vågar erkänna att de mår dåligt, vågar söka hjälp, utan att de ses, eller är rädda att ses, som omanliga, så verkar han vara fullkomligt emot detta.

Det är väl där och den här åsikten att feminismen har hjärntvättat alla människor utom honom och de som tycker som honom som skiljer oss åt.

Jag tycker dock han har rätt i mycket också!
Men de feminsister jag har hört av, tycker att män också förtjänar att må bra, att de har all rätt att vara sig själva utan att vara tyngda av sterotyper. Eller vara en exakt replika av en stereotyp om det är så en är!

Det är synd att det inte kan kompromissas och samarbetas mer "över gränserna" mellan feminsister och "jämställdister"!

Kommentarer
Postat av: FumikoFem

Ja inte skulle jag ha haft någon nytta av en mansrörelse då jag växte upp som kille. Däremot av en genusmedvetenhet på förskolor och skolan generellt. Därmed också genuspedagogik och genusforskning.



Men så talar Pelle Billing först och främst för en enda grupp män. Vita, heterosexuella cis-män. Inte för någon som mig.

2012-02-15 @ 14:25:35
URL: http://fumikofem.wordpress.com/
Postat av: Lilldjupa

Jo, han gör ju det.. Men jag tycker han har rätt i det här att pojkar och män lätt kan "glömmas bort" i det stora hela, just pga att de "ska" vara starka.

Och där kommer ju genusforskningen in, varför kan de inte se det positiva med det?!

2012-02-15 @ 20:26:52
URL: http://malinspng.blogg.se/
Postat av: FumikoFem

Ja dom ser snarare genusforskningen som en fiende, vilket är en så dum syn. När den faktiskt hjälper oss, tjejer som killar.

2012-02-16 @ 13:27:35
URL: http://fumikofem.wordpress.com/
Postat av: Lilldjupa

Ja men eller hur! Jag klarar inte att diskutera i hans kommentarer längre, det är som att stånga huvudet mot en betongvägg.

2012-02-17 @ 07:02:58
URL: http://malinspng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback