Healing helg

Åkte till Segersta för att plugga i fredags, mamma umgicks med Bus. Sedan var jag absolut o-sugen på att åka hem, så blev kvar över natten.
På lördagen åkte vi till Stråtjärna och hälsade på Niclas farmor, alldeles för länge sedan!

Kom hem ganska sent på lördag e.m. Då däckade vi nästan.

Igår sprängde jag huvudet genom att plugga hela dagen, idag har det varit lite lugnare men huvudet dunkar ändå.

Läser otroligt intressant kurs just nu. Handlar om barn med AD/HD och andra koncentrationssvårigheter och neuropsykiatriska besvär.
Vad man tar mycket för givet, vad många människor man dömer ut pga okunskap.
Usch.

Jag är så otroligt lycklig att jag gått den här utbildningen, inte bara för att den leder till att jag får jobba med det jag älskar, utan för att jag har lärt mig så mycket om världen, om människor och om medkänsla, förståelse.

Jag känner mig definitivt som en bättre människa idag än jag var för 4 år sedan.
Och det har inte med att göra att jag blivit gammal :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback