Vad fan lär vi oss idag egentligen?!

Nyheter. Ja. Vad är nyheter egentligen?
Hur fan kan det vara så viktigt att slå upp tidningen och läsa om diverse kändisar som gjort bort sig?
Jag skäms lite över hur patetiskt Sverige är.
För att lära sig ngt vettigt måste du vara aktiv, söka kunskap.
För vem minns vad de lärde sig i skolan? Och vad lär man sig genom dagens media?

Blä. Jag skäms mest över mig själv. Jag är så otroligt o-allmänbildad och saknar intresse. Pinsamt

På senaste lektionen talade vi om just detta samt forskning.
Jag tänker att lärare måste faktiskt hålla sig à-jour med den senaste forskningen! Speciellt gällande barn med speciella behov.

Jag läser bara bloggar med någorlunda utbildande tema (alltså att Jag lär mig saker av dem) som one way communication, hit och dit och tillbaka igen, Hanna friden, lady dahmer. Tex.
Sedan måste en ju läsa Fredrik Backman för underhållningen!
Billing läser jag också för ett annat perspektiv.
Hanna måste jag läsa, för henne älskar jag

Nej, skäms Sverige när ni anser att det viktigaste är att veta vem som vann Melodifestivalen eller Let's Dance!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tror ingen skulle läsa tidningen om det bara stod "viktiga" saker. Det orkar man liksom inte. Sen tror jag inte det är bra att "lära sig" genom bloggar. En blogg är bara EN människas åsikt och man kan vinkla saker precis hur man vill. Farligt.

2012-04-07 @ 10:06:25
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: Lilldjupa

Självklart, men ofta finns relaterade länkar till forskning m.m i dessa bloggar, och det kan väcka intresse för mig att rota vidare i.

Nej klart man inte vill läsa en tidning med bara "viktiga" saker, men det är lite sjukt att den som anses "inte ha koll" är den som inte vet vilka som är med i let's dance, inte den som inte vet vad regeringen håller på med, typ.

2012-04-07 @ 10:30:45
URL: http://malinspng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback