Är jag en bra förebild? Är du? Hur gör man?

De självklara sakerna; Jag försöker att inte svära inför Bus. Dricker inte, röker inte.
Jag slåss inte, vi försöker prata (jag försöker prata med henne dvs)
Inte äta bara äta skräpmat, godis. Inte bara sitta inne och titta på tv.
Varför gör jag då dessa saker?
Jag vill att Jamie ska få ett stort ordförråd utan att behöva svordomar, jag vill inte att hon ska börja dricka och röka,
Jag vill att bus ska lära sig att diskutera och argumentera, inte ta till våld.
Jag hoppas på en bra mathållning och ett sunt och friskt liv med luft, motion och en stark hälsa.

Men de andra sakerna då?
Smink, kläder, vikt? De här sakerna som tär och gnager och nöter ner en person om den har otur?
Jag sminkar mig sällan (äger inte en mascara) och gör jag det får inte Bus vara med i badrummet.
jag försöker tänka på hur jag klär mig, icke tighta, korta, genomskinliga, och lekvänliga kläder.
Jag står inte framför spegeln och drar in magen eller pratar om bantning.
Jag rakar mig inte under armar och ben, nopprar inte ögonbryn.

Detta gör jag för att visa Jamie att jag har ett sunt förhållande till min kropp och mitt utseende (inte ett fejkat och tillgjort Jag) , så att hon förhoppningsvis kan känna detsamma.

Hur jag lyckas får framtiden utvisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback