Vardagsänglar

Jag träffar inte på dem så ofta, trots att jag vet att de finns.
Men idag gjorde jag det!

Står på station i Gävle, har sms:at iväg en kod för 10 kr för att få komma in på toaletten och kissa.
Får tillbaka koden. Funkar inte.
Ne.He?!
Blir ganska irriterad, fine, 10 kr är inte jättemycket, men jag behövde KISSA jättemycket!

Vänder mig till Maria. "Har du några pengar?"
"Nej, tyvärr"
Suckar "Nä, inte jag heller"

Så kommer helt plötsligt en tjej fram till mig med en femma och ler och säger "varsågod"
Jag blir helt paff, tar emot femman och tackar henne översvällande så vänder hon sig om och går.

Jag och min blåsa är tacksamma!

Sänder stora varma rosa moln till Dig. Min vardagsängel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback