Stationär vs bärbar

Det finns en fullkomligt felaktig uppfattning att en bärbar dator är "sååå lämplig- man kan ju använda den ööverallt".

Detta är FEL. De som sprider sådana lögner måste vara sådana där rika jäklar med minst två skrivbord, städerska, extra "kontorsrum" och inga barn!

Låt mig demonsterera;

STATIONÄR DATOR (MANNENS)
Klockan är sju. Barnet har somnat. Dags att plugga. Han sätter sig ned och läser/skriver/vaddetnuär

BÄRBAR DATOR (MINI) ((FRUNS))
Klockan är sju. Barnet har somnat. Dags att plugga.. Men vänta nu?
För att få plats på köksbordet måste det röjas, för att disken ska få plats på diskbänken måste det diskas.
För att all disk ska få plats måste alla (få) ytor i köket torkas av för att göras till preliminära diskställ.
Sedan för att komma fram till kökssoffan måste golvet sopas för att man inte ska fastna i gröt/välling/pasta limmet som ligger utspritt på hela golvet.
Detta tar allt från 1 till 2 timmar, lite beroende på när frun diskade sist.

När det äntligen är dags att plugga är chansen stor att ögonen faller ihop och man stupar i säng istället.
Dock är det ju rent och fint tills imorgon!

Då börjar dock cirkeln igen, och på något jävla vis hamnar jag på exakt samma plats varje kväll.


Så för att sammanfatta:
I julklapp vill jag ha en större lägenhet, med fler rum, ett stort skrivbord och en egen STATIONÄR dator!

Kommentarer
Postat av: Sara

Kan ni inte byta för en kväll då? Eller går han inte nörd på det? Du vet, om man diskar undan efter hand så blir där inte så mycket tills på kvällen:)

2011-10-03 @ 22:20:51
Postat av: MalinÖ

Alla mina dokument är på min dator och hans på den stora.. Och så fort jag ska diska hänger bus i byxorna på mig, därför bäst att vänta tills hon somnat.. Men hur vi hunnit stöka till idag kan jag inte förstå! Bara sovit hemma nästan ju :)

Men tack för tipsen vännen!

2011-10-03 @ 22:37:19
URL: http://malinspng.blogg.se/
Postat av: Sara

Okej:) hoppas du förstod att det inte skulle stå nörd utan med. Blev lite fel:) jag sitter alltid i sängen och pluggar, skit bra tycker jag:)

2011-10-04 @ 06:39:12
Postat av: MalinÖ

Haha, förr gjorde jag också det, pluggade i sängen.. Vet inte varför jag slutat med det?! Ska återupptas!

2011-10-04 @ 09:02:27
URL: http://malinspng.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mäh då är det ju inte datorn som är problemet..

2011-10-07 @ 00:55:01
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: MalinÖ

JOHO! Eller.. nja. Jo, typ.. (:

2011-10-07 @ 11:25:42
URL: http://malinspng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback