NEJ det är INTE ok

Hanna skriver om det här.
Och LD här.

Det är ett otroligt elakt försvar att säga "du har en öppen blogg som vem som helst kan kommentera på, du har inget val!"

När det kommer till personangrepp, elakheter och liknande har jag ingen förståelse.
Det är en jäkla skillnad om det är en diskussion eller en fråga. En helt annan sak när någon bara random spyr ut sig något.

Jag tycker inte att man har rätt i att skriva till någon "ursäkta, men vad ful/dum/korkad du är" lika lite som man har rätt att gå fram till random person på stan och säga det till någon.
Jag tror inte att de som sitter och plickar på knapparna har samma sorts mod i munnen.

Ibland går jag in på Kissies blogg fast den inte intresserar mig speciellt mycket.
Jag läser även kommentarerna ibland. Det är så fruktansvärt! Jag bli alldeles kall när allt hat sprids ut från skärmen.
Varför tycker folk att de har rätt att göra så?

Så här enkelt är det:
Läs de bloggar du gillar.
Läser du bloggar du inte håller med om- håll det borta från internet.

Som sagt, det finns gränser. Det finns ju bloggar som uppmanar till diskussioner.
Men det här med att bara kräkas ut "faaan vad du är FUL" är så jävla lamt.
Usch. Mår illa på det.

Jag håller på dig Hanna, du har all rätt att inte vilja ha kommentarer om din hund på din blogg.
Det är inte någon jävla värdslig rättighet att trycka ned andra människor bara för att "man kan" eller whatever.

Kommentarer
Postat av: Erica

Håller helt med dig Malin. Idag är många så otroligt medvetna om sina RÄTTIGHETER, men de har noll koll på sina SKYLDIGHETER. De tror att det är helt ok att spy galla över allt och alla, att det kan påverka andra negativt spelar visst ingen roll. Om jag inte är helt ute och seglar är det även olagligt att kränka en annan människa!

2011-10-24 @ 18:51:18
URL: http://scraplyan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Nja jag håller nog inte med ändå riktigt. Jag tycker faktiskt att om man som mig har en öppen blogg så får jag ta lite skit. Jag tycker om kritiska människor på ett vis. De är ofta de som kan ge mig en funderare och sen kommer jag nästan jämt fram till att så jag gör saker är rätt. Men det är bra att få tänka över vissa saker tycker jag. Jag håller som vanligt inte med LD i hennes underliga uppfattning att man inte ska kommentera människors utseende, viktnedgång eller kläder. Det kan faktiskt göra en hel vecka för mig lyckad om jag får en fin kommentar av någon vänlig människa.



Jag kommenterar ju själv väldigt mycket både positivt och negativt, både ytliga och innerliga grejer. Jag tycker faktiskt att det är en rättighet, men sen beror det väll på hur man hanterar rättigheten. Jag skriver aldrig något som jag inte skulle kunna säga face to face.



Kissie bloggar väll för att provosera? Hon vill ju att människor ska tycka att hon är knäpp, sinnessjukt smal och blåst? Jag läser inte hennes blogg men det är den uppfattningen jag har fått. Då känner jag att man faktiskt får skylla sig själv. Elakt nog.



Vi får nog ta oss en irl diskussion om detta ämne haha..

2011-10-30 @ 12:15:34
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback