En bra mamma vet när hon är en dålig mamma?

Jag börjar gå sönder lite grann.
Sådär så jag behöver lite Malintid. Tid för Mig där jag gör något jag Vill.
För hur mycket jag än älskar min bus, och min man, så känns det på när man vart psykiskt fängslad i hemmet nästan 1år.. Det tär på en.

Världens rabbalder runt Ladyns inlägg om att staten ska bestämma att mammor och pappor ska dela 50/50 på föräldrarsagarna och att det inte ska vara tillåtet att ge dagar till varandra.
Jag håller faktiskt inte med. Alls.
Detta är något varje familj bör ha rätten att bestämma själv.

Att vi behövde lag emot barnaga tycker jag inte är en bra jämförelse heller.. Det som är viktigast är väl att barnen mår Bra?!
Jag tror inte vi skulle tjäna något på en sådan lag. Inte idag.
Hon själv har ju också varit hemma själv med barnen, men utan hans dagar. De klarar sig ekonomiskt ändå.
Alla har inte det lika bra.
Den där lagen får gärna vänta tills vi inte har så sjukt hög arbetslöshet här i Sverige!

Imorgon hoppas jag på en bradag så jag och bus kan knalla runt på stan en sväng. Kliar i fingrarna att få besöka lilla Hantverksboden. Har vi tur får vi finfrämmande av Erica också :)


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det borde vara självklart att varje familj själv ska få lägga upp hur de vill ha det.

Och håller med dig lite där.. För så här tycker jag.. Fast man blir fru, och mamma så är man fortfarande en egen individ. Du är fortfarande Malin, o ibland måste du får BARA vara Malin oxå. Göra något för din egen skull! Nånting som får dig att må bra, bli glad o skratta lite. Som kanske inte handlar om ditt barn, din mammaroll osv.!

Du har all rätt att bara vara du! Likaså har ni som par, all rätt att ta er tid tillsammans. ATt göra något för er. För att hålla lågan i äktenskapet uppe:) Det är okej att anlita barnvakt för sånt!

KRam på er

2011-10-29 @ 10:00:14
URL: http://cilaotomas.wordpress.com
Postat av: Hanna

Meeen det är ju det jag säger Malin! En tjejkväll med ansikts mask och doningar snart kanske?! Onsdag kväll???

2011-10-30 @ 12:29:12
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag lägger mig inte i föräldradagar debatten haha..

2011-10-30 @ 12:29:58
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback