Barbie, en dålig förebild?

Jodå.
Som vuxen kan jag se att alla dessa Barbiedockor ser sjuka ut. De förmedlar inte ett sunt kroppsideal..
Att sedan säga att det inte spelar någon roll för att "barn är för små för att förstå" köper jag inte.

Jag lekte massor med Barbie själv. Tyckte det var roligt. Men varför kan vi inte kräva av tillverkarna att de matar henne lite?!
Och hur går man tillväga?

Funkar det att bara tycka, tänka och blogga om det?!

Jag tror vi måste gå till källan, till tillverkarna och kräva en förändring.
Såå.. Who's with me?!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-10-21 @ 08:34:11
Postat av: Anna

"Men varför kan vi inte kräva av tillverkarna att de matar henne lite?!"



Klockrent,:)

2011-10-21 @ 08:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback