Om lchf är en livsstil, varför kallar man det lchf då?

När Ladyn skrev om lchf blev det kommentarskrig.
Men många "lchfare" säger att lchf;
Är en livsstil och
Är det naturliga

Men varför behöver man så sätta etikett på det. Egentligen?

Jag äter socker, salt, fett, kolhydrater och ja. Massor av mycket.
Ska jag börja kalla det MAM?
Eller 90-talsdieten.
För det är enligt lchfare den som är onaturlig.

Jaadu, jag är som ni kanske märkt inte alls emot lchf, MEN jag vill ändå fråga varför det nu måste kallas något om det är så naturligt och rätt.

Slappna av och säg "vadå, jag äter mat" som alla andra!
Varför nischa?
Är det för att öppna ögon och få en diskussion? Fine. Säg det då!

Puss och godmorgon världen!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Därför att LCHF är naturligt och en livsstil men i Sverige är Mackaroner och korv det "normala". Det är ofta så att man umgås när man äter, vilket gör att detta blir ett naturlig samtalsämne. Om jag bara åt ensam hemma i min lägenhet så skulle jag inte prata med andra om den. Men i och med att många frågar på jobbet när dom ser min mat, människor ser att jag har gått ner i vikt och frågar, ja då har det helt enkelt blitt något jag pratar mycket och gärna om.



Dock är inte naturligt och normalt(det de flesta människor tycker) ens i närheten av varandra. DU har ju också en etikett på det du äter?! Normalt, vanligt, husmanskost mm. Det är lättare för oss människor att förstå om man lägger in alla i olika fack. Hjärnan funkar så:)!

2011-11-16 @ 10:52:18
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: MalinÖ

haha, ja jag vet ju egentligen varför.

Men det var en nattlig reflektion efter en nattmatning och kunde inte låta bli att sätta det på pränt (;

2011-11-16 @ 20:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback