Rosa, ftw!


Detta inlägg är fantastiskt. Minska inte rosa till flickorna, öka på pojkarna!
Bläddrade HM katalogen igår och till min lycka har det krupit sig in rosa och rött på pojkarnas kläder.

Minns nu inte var jag läste, men något med att en pojke i rosa ser ut som en flicka.
WHAT?!
Om ett barn har rosa och man direkt drar slutsatsen att det är en flicka är det inte pga hur barnet ser ut
Det är pga dina egna förutfattade meningar. Ok?!
Och kan du inte se om barnet är en flicka eller pojke, so what? Det är ett BARN.
Snart nog kan du nog urskilja könet (som är så viktigt för alla)

Men tro mig, om Niclas sätter på sig en rosa skjorta ser han INTE ut som en tjej.. Inte ens nästan.

VARFÖR måste den rosa färgen vara så satans het? Varför ska en färg få makten att sända ett budskap!?
Jäkla idioti egentligen.

Skärpning världen!


För övrigt har jag skickat in hemtentan, duschat, påbörjat redigering av examensarbetet och bus vill ÄNDÅ inte vakna!


Vakna nu då min lilla gobit!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men såklart kommer jag att tro att killen är en tjej om han har rosa kläder. Det är en tjejfärg i min värld.

2011-12-30 @ 16:28:14
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback