Bloggutmaning 4. Kärnfamiljen.

Fannys bloggutmaning nummer fyra.
Kärnfamiljen.

Som vanligt erbjuder jag mitt otroligt småtråkiga Svensson-perspektiv.

Jag har inget som helst intresse för, eller värderar, hur andra vill skapa sin kärnfamilj.
Vissa strävar efter normbrytande alternativ, andra vill ha ett Svensson-liv.
Jag är definitivt den som vill leva lugnt och förutsägbart.

Min kärnfamilj är Jag, Niclas och Jamie. Får Jamie syskon blir hen/dem en del av den. Likadant om vi skaffar husdjur. Husdjur är för mig en del av familjen (jag saknar fortfarande våra katter!)

Idag förändras kärnfamiljen ofta. Detta är den tredje jag är en del av.
Från början var det jag, mamma och pappa.
Sedan blev det jag, mamma, Anders och Mattis.
Och nu är det vi.
Mina f.d kärnfamiljer betyder precis lika mycket som min nuvarande kärnfamilj!

Pappa har nu en kvinna, men de är bara två.
På något vis förutsätter jag att det ska finnas föräldrar och barn (eller djur) i en familj.
2 personer känns för få för att vara en familj. Det är ett par.
Men att inte vara en del av en "kärnfamilj" tror jag inte är en definition på att vara riktigt lycklig, har lyckats i livet eller liknande.

Men en familj är för mig fler än 2 personer.
Detta var dock annorlunda förr. Det är svårt att förklara skillnaden, men det har förändrats sedan jag fick barn.
Jag såg på mig och Niclas som en typ av familj innan, men idag anser jag inte att vi var det. På nå vis.

Egentligen spelar det väl inte så stor roll hur man lever, det är huvudsaken att man lever. Och det självklara- att man är Lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback