Till Sara och Hanna

Angående teori och fakta.
En teori är till exempel utvecklingsläran.
Det är inte ett fakta, trots att många (många!) forskare hittat bevis på att det skett en utveckling här på jorden.
Men den är inte helt bevisad..

Det är ett FAKTA att jag måste andas för att överleva.
Det är en teori HUR LÄNGE jag måste hålla andan.
Det finns ett FAKTA hur lungorna ger upp
men det är otroligt olika beroende på människan som äger lungorna.
Så det går inte att säga en exakt TID på hur länge jag måste hålla andan
även om det går att beskriva i detalj vad som händer i kroppen osv.

(Detta är min uppfattning, min tolkning av skillnad mellan fakta och teori- avsäger mig ansvar för felsägning! haha)
Och Sara, ang din kommentar att du orkar- Eftersom så många tänker som dig måste jag kämpa för desto fler! (;
BTW. Älskar er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback