"Nykär"

Jag har en ny vän. Relativt ny.
Hon är underbar, snäll, jordnära och ärlig.
Jag har inte känt henne så länge, jag träffar inte henne sådär superofta. Eller.
Vi har känt varandra några år nu, men på sistone vi börjat umgås.
Men Jamie träffar henne massor.

Nu är jag i den där fåniga "nykära" fasen.
Jag tänker på vad jag säger, hur jag säger det, hur det ser ut hemma.
Bryr mig vad hon tycker om mig, vill inte bli osams. Försöker läsa av varje ansiktsuttryck så fort jag öppnar munnen.
Så rädd att mista henne.

Det är nämligen inte ofta man träffar nya vänner när man blivit över 25.. Inte jag iaf.
Och jag tror aldrig JAG kommer träffa någon som henne igen.
Hon är perfekt.

Ja, det kanske låter som en kärleksförklaring- men för mig är vänner lika viktiga som familj.
Det tror jag inte jag är ensam om att känna!


Denna underbara Hanna har sådan härlig inställning till Jamie.
Återigen som kommer jag med skryt;
"Åh, Jamie var så duktig- hon höll själv i vällingflaskan Helt Själv imorse för första gången!"
Hanna; "Ehh.. brukar hon inte det?"
Jag tittar så där förvånat/skeptiskt/roat på henne; "Brukar hon det med dig alltså?"
Hanna skrattar; "ja, men jag förväntar mig det liksom!"

Just det där; "förväntar"
Hon förväntar sig att Jamie ska klara själv, så då gör hon ju det!
Önskar jag hade lika stora förväntningar på min egen bus! haha.
För mig är hon ju "the little baby"

Som dock går ganska mycket nu.. (;



Kommentarer
Postat av: Hanna

Men gud va söt du är! Malin vad du än har för inställning till saker och ting så kommer det inte att förändra relationen. Jag älskar olikheter men vill gärna förstå andra människor varför de tycker på ett visst vis. Du är en av de människor i min omgivning som vill ha en egen uppfattning och det älskar jag! Stå på dig! Jag är inte så farlig haha..

2011-09-01 @ 10:45:14
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: m. ♥

Vad härligt att du fått en ny vän! Den känslan slår allt. :) Lycka till med kompisen! :D

2011-09-01 @ 11:01:10
URL: http://utankontroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback