Ingen kan göra allt, men alla kan göra något

Kommentar från en inte så trevlig LDläsare;

"Orka bry sig, det finns ju "neutrala" att köpa..
Låt folk välja själva..
Du kommer aldrig att kunna göra nån ändring på samhället Lady D, bara å inse fakta.."

Varför är den här människan (som självklart är anonym) så rädd för förändring?
Eller har den bara ngt emot bloggerskan själv?

Jag sitter som sagt nedsyltad i litteratur i ämnet genuspedagogik nu och kan inte låta bli att älska LD samt förfäras över hur många som är så otroligt elaka.
Det är en sak att vara ointresserad, att inte veta.
Men att spotta på folk?

Here´s some news; Evolutionen är inte ett FAKTA heller..
Det är bara många många forskare som kommit fram till att det förmodligen var så det gick till..
Bitcha mot det om du tycker att allt måste vara FAKTA.
Inte bara det DU känner för!




Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Så klokt-är sugen på att skriva ett blogg-inlägg om detta. Kommer att länka hit då:)

2011-08-27 @ 18:54:16
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: MalinÖ

Tack! Kul :)

2011-08-27 @ 19:14:44
URL: http://malinspng.blogg.se/
Postat av: Mariel

jag känner verkligen igen mig i det du skriver! att man läser och blir så ootroligt irriterad och verkligen beundrar LD för hennes tålamod! hittade dig via hennes kommentarfält. på senaste tiden har jag verkligen börjat bli beroende av hennes blogg :D

2011-08-27 @ 20:41:03
URL: http://mixifamily.com
Postat av: Anna

Det var jag som skrev kommentaren, ingenstans på den bilden LD publicera så står det varken att den ena skulle vare till kille/tjej..

Låt föräldrarna välja själva för guds skull...

Ska vi utrota blått & rosa helt eller? Så kan vi låta våra barn växa upp i en grå värld utan att veta om dom vare sig är flicka eller pojke?



Mina töser är uteslutande uppväxt med rosa klänningar & gulliga tofsar, men tro mig, inte är dom några små prinsessor som är tysta & sitter o pärlar varje dag.. Tvärtom... =)

Dom har skinn på näsan, säger vad dom vill, klättrar i träd o leker med gyttja..

2011-08-28 @ 08:30:18
URL: http://www.mrsannah.blogspot.com
Postat av: Malin

Min unge har också massa rosa, eftersom jag älskar färgen. Hon har även en body med traktorer som hon fått av morbror sin (:

Jag vill inte säga vad LD anser om saken men min personliga tolkning av genuspedagogiken är att skapa ett utrymme för alla att göra allt. Sudda ut könsgränserna.

Att jag tog din kommentar var för jag tyckte det kändes som du hade ett personligt agg mot LD när du skriver "Du kommer aldrig kunna göra någon ändring på samhället".

Det är tråkigt, för efter ALLT jag lär mig i skolan just nu så hoppas jag att LD kan förändra, jag vill också vara med och förändra.

Men bara för barnens bästa. Jag skulle aldrig göra ngt om jag trodde det var dåligt för barnen i långa loppet..

2011-08-28 @ 10:19:01
URL: http://malinspng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback