Hejja Ikea!

Igår insåg jag att jag gillar Ikeas barnutbud. Inte allt kanske, men mycket-
Momorn kom med inhandlingarna från inköpslistan.
Det knallgröna lektältet.
Lampan till taket, vit med moln.
Till fönstret- Blå med vita moln.
Pappbyrån- med varg och räv.

Farmorn har tidigare gett oss tallrikar, bestick, barnstol med dyna (när hon var för liten för den!
Tallrikarna och besticken är blå, rosa, orange, grön och gul.
Stolen vit och dynan randig i härligt blå-röd-grön.

Det slog mig att det behöver absolut inte vara tråkigt bara för att det inte är könskodat!

Jamies favoritgosis (förutom livsviktiga filten) är Sötis från Ikea. En mjuk, långlemmad svartrandig katt.

Omedvetet har vi inte infört några "typiska" tjej-killgrejer.
Vi har inte ens köpt nästan några leksaker. Vi fick massor i doppresent och har ärvt pappa och farbrors lego.

Roligast att leka med är ju ändå en halvfull vattenflaska och ett decilitermått i rostfritt stål!

Vi är med i bokklubben goboken, och därifrån kommer böcker och leksaker. Mysiga, neutrala för det mesta.

Bus gillar verkligen att läsa. Hon läser gärna för mig. Eller själv.

Hejja hejja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback