Fler män till förskolan vill vi ha!

Förutom den orättvisa, trångsynta pedofil-stämpeln. Vad gör att så otroligt få män arbetar inom förskolan?
Denna artikel som Pelle Billing gav mig länken till på Twitter ger en viss bild.

Detta ämne är ännu ett jag brinner för, jag önskar några män kunde berätta varför de inte vill/arbetar inom förskolan?
Självklart kan inte alla göra samma sak. Men eftersom det finns så otroligt få så undrar man ju lite vad män tänker generellt.
Jag är lika nyfiken på vad de kvinnor som inte är skogsarbetare tänker!

Tanken att bli skogshuggare har aldrig ens fladdrat runt i min hjärna. Varför? Ja du. Jag vet inte riktigt.
Jag ville bli Indian-flicka, raggare med öppet fönster eller typ vetrinär när jag var liten.
När jag var lite större ville jag bli bartender. Nu vill jag arbeta med barn.

Jag har inget intresse för skog, internet, bilar, blommor, sjukhus eller sådant där annat.

Det är en sjukt svår fråga.

Vad tror du är anledningen till fåtalet män inom förskolan?

Kommentarer
Postat av: Sara

Tyvärr så tror jag det beror på att många män fortfarande anser det vara kvinnogöra att ta hand om barn.

2012-03-28 @ 17:51:51
Postat av: Lilldjupa

Sara: Fast det är väl många män idag som tar hand om sina egna barn? Jag tror det ligger mer bakom.. Vad tänker du om pedofil-stämpeln som tyvärr ligger kvar? Eller den låga lönen? Eller påtryckningar från vänner/familj?

2012-03-28 @ 20:56:24
URL: http://malinspng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback