På uppmaning..

Lovar du att läsa länken och ta åt dig även om jag berättar var jag hittade länken och blev "uppmanad" att sprida den?!

EGALIAS GENUSPOLICY

--


Ja, klart det var min husgud- LD

Detta innebär inte att jag inte kan tänka själv. Ja, jag är självklart inspirerad, tänker annorlunda och håller med om mycket med damen sedan jag hittade hennes blogg.
MEN jag hade förmodligen inte förstått ens hälften om jag inte haft utbildningen i ryggen som så ofta lär mig i princip samma sak!
Sådäså.

Genuspedagogik är något jag verkligen brinner för och aldrig kommer sluta kämpa för.
Därför att jag är övertygad om att det kommer något gott från det.


Det är sjukt skrämmande när man läser idiotiska inlägg på tex flashback som säger;

att det är feministernas fel att det är så mycket invandring i Sverige.
Pga att feministerna blivit feminster har de slutat föda barn
därför måste Sverige ta in många flyktingar..


kan man verkligen vara så korkad?! Jag hoppas och ber att det är mastodanttroll..
Jag vill inte leva i en värld där man har så galna fördomar mot så många grupper av människor!

Kommentarer
Postat av: BloggMamman - Lifestyleblogs.se

LD är så jätteduktig på det hon skriver om- även om jag inte själv orkar vara så konsekvent som hon är! Men hejja henne! (och dej!)

Kram

BloggMamman- en humorblogg om BloggMammor & Mammaliv

2011-09-28 @ 19:28:39
URL: http://bloggmamman.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback