Störningmoment #3

Malins springa med hål i

Nej, jag pratar självklart inte om mitt eget könsorgan.
Jag refererar till boken Totte och Malin.

Som egentligen är en bra bok tycker jag. Den visar på vänskap (inte kärlek) mellan en pojke och en flicka.
Den visar nakenhet på ett odramatisk sätt.

MEN sedan när de klätt av sig nakna så står det i boken; "Totte har en snopp. Malin har en springa med hål i".

?????

Jag blir vansinnig på det där!
Ok om pedagoger och andra ändå väljer att läsa boken för barn, jag skulle kunna tänka mig att köpa den.
Men byt för fan ut de där raderna!
Hur svårt är det?
Totte har en snopp, Malin har en snippa!

Kommentarer
Postat av: Sara

Håller med! Hur svårt ska det va? Man har inte riktigt vetat vad man ska kalla flickors könsorgan tidigare men snippa är givet tycker jag:)

2011-10-13 @ 10:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback