Fan vad blogginlägg det blir ikväll, men det här är INTRESSANT!

Varför är rosa en tjejfärg?

Fram till 40-talet klädde man pojkar i rosa och flickor i blått.
Tills Hitler satte rosa märken på homosexuella för att hålla koll på dem, och varna allmänheten.

Ja, det där med Hitler är en sak jag inte ens vill tala om. Inte nu. Ikväll. Eller imorgon.
En av de fruktansvärdaste människorna som funnits på jorden.

Men nu fick jag svar på frågan när rosa blev en "tjejfärg".

Vlogbrothers besitter en hel massa kunskap! Tack älskling för att du visade mig detta klipp!


Är inte lila och blått kungliga färger?
Är inte rött en maktfärg?
Hur långt är steget mellan rosa och rött?

Mao- så skulle man kunna säga att "tjejfärgerna" lila och rosa är mäktiga och kungliga.
Yeah, that´s right!

Kommentarer
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej jag heter Joanna och är 23 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att folk ska få mer inblick och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funkionshinder.

Finns även massa spännande tävlingar så kolla gärna in min blogg:) kram

2011-10-14 @ 23:42:44
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback