Mannen är norm. Men kanske inte just DU

Att säga att mannen är normen känns berättigat.
Men vad betyder det?
Jag har förstått det som att könet man är norm. Eller ja, penis då.
Det finns allsvenskan och dam-allsvenskan tex.
Det är bara ett exempel. Tänk efter själv!
Och ja, klart det finns.. Ja.. Ska tänka lite..
Eh.. Ok, säg till om du kommer på någon motsvarighet, just nu gör jag det inte.

Många män verkar gå igång på det här och skriker "men hallå! Det är synd om mig för jag får inte guld pga min penis!"

Nej, alla får nog inte det. Det finns alltid de som har det bättre och de som har det sämre. Men i det stora hela är det liite bättre att vara man. Har jag förstått.

Sedan att de vill ta på sig ansvaret för att "ggrr, hålla familjen säker från björnar som vi alltid gjort, ööhh" känns upp till dem.
Jag kräver definitivt inte att min man ska ta hand om mig, men det är skönt att ta hand om varandra.

Är det vad som skrämmer männen? Att de tror att de kommer bli ensamma, att kvinnor inte vill ha dem om de inte "behöver dem"?

Även ramlat över kommentarer som "men kvinnor spelar spel och misshandlar psykiskt och bestämmer över hela hemmet!!"

Ja, men byt kvinna då! Hon låter ju inte speciellt trevlig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback