Igår var en sådan där dag jag vill ha varenda dag

Jag och Bus var ner på biblioteket och fikade på Krokanen med Sara och Minea.
Sedan tuppade vi, så åkte vi och handlade med pappan.

Följer twitterflödet och bloggar och funderar.
Det handlar om tvångssterilisering.
Jag är noll,ett insatt.

Vad det finns för bevis för att man skall sterilisera människor innan de gör en känskorrigering kan jag inte uttala mig om, men det kan inte finnas NÅGOT försvar till varför nedfrysta ägg eller spermier ska få sparas.
Eller varför man inte ska få frysa in för senare bruk.

Hur kan man ta ifrån en människa dess val att få bli biologisk förälder?
Hur kan man fortfarande, 2012, tro på rashygien?

Vi kan sitta inne på våra rumpor och beställa hem precis allt vi kan tänkas behöva, så långt har människors tankar och idéer tagit oss, men att tänka sig in i andras situationer-det är omöjligt?

Fy fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback