Varför jag inte kan ta vissa "jämställdister" på allvar..

Jag måste erkänna att Pelle Billing är skicklig. Sakligt och med fina ord lägger han mer eller mindre varje dag allt mäns lidande på feminismen.
Liksom han menar att feminister lägger allt kvinnors lidande på män. Enligt Billing har feministen lagt en nästintill osynlig spindelväv över hela Sverige. Staten och hela samhället. På grund av detta blir män konstant utpekade som farliga, elaka och härskande. Av media, lärare, regeringen.
Feminismen härskar i skuggorna och nu har Billing fått nog, han agerar för männen!

Jag läser nästan alltid kommentarerna, jag anser att kommentarer tillhör inlägget, det är en förlängning av det. Om det nu är ett intressant inlägg som får några.
Dock är jag lite rädd att ge mig in i diskussionerna. Jag tycker det är fegt att vara anonym, men jag vågar inte lämna ut mitt namn då jag drömmer mardrömmar om att de kommer hit och misshandlar mig.
Fånigt? Kanske, men en som härjar i Billings kommentarsfält är Medborgare X, som i stort sett utmanade sina läsare till liknande handling.

Jag har all förståelse för om Pelle Billing och Pär Ström känner att mansfrågor kommer i skymundan, för kvinnofrågor tar väldigt mycket plats och tid.
Där säger jag absolut inte emot.
Men när de då menar att all genusforskning är hjärntvätt, alla feminister hatar män och inte tar till sig när en försöker visa på något exempel där män och pojkar kan komma att bli gynnade positivt av till exempel en genusmedveten förskola, då slår jag också bakut.

Jag blev verkligen kallad hjärntvättad av någon i det där kommentarsfältet.
Och jag tycker lite synd om den som tror att någon hjärntvättat HELA Gävle Högskola och ALLA författare som skrivit ALL den kurslitteratur jag läst.

Och att försöka argumentera emot utan "länk till forskning??!" är som att äta soppa med sked.

Jag tyckte först att det var oroväckande många med nästintill kvinnohatiska kommentarer, men nu när jag hänger där dagligen är det inte så många. Det är samma personer om och om igen..

Pelle Billing är självklart inte ansvarig för de som kommenterar hos honom, det menar jag inte!
Men en sådan här kommentar gör mig både förvirrad och less. Och det gör att det känns otroligt oseriöst.

Jack säger:
12 februari 2012 kl 12:01

En stark kvinna som klarar sig själv, varför i hela fridens namn skulle en man vilja vara med henne?

Om mäns biologiska roll är att hjälpa kvinnor så är ju en stark kvinna en typisk sån kvinna som män bör känna sig oattraherade till. Hon har ju redan vad hon behöver.

Bättre då ur biologiskt hänseende att försöka vara av värde som man genom att stödja en kvinna i en sämre situation än det röda matte-tillstånd som de flesta svenska kvinnor (men inte män) har fått sig givet på svenska män och pojkar bekostnad, kanske någon kvinna från Thailand är mer gynnad av en man, vilket rimligen gör män mer attraherade till dem.

Det vore väl nästan förvånande om starka kvinnor vore något annat än relativt oattraktiva? Visst kan de fortfarande ha glans i håret, len hud, kanske opererade bröst eller ansikten för att försöka lura till sig en man trots att de redan har allt. Men jag tror inte män låter sig luras så lätt.






Kommentarer
Postat av: Nina

Vidrigt med hot och att man inte ska våga kommentera me sitt namn. Bra att du tar upp detta.

2012-02-13 @ 09:56:23
URL: http://Ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback