Men idag var det tungt!

Läser Hilde De Clercqs Autism från insidan
Hon skriver omväxlande allmänt vad som är viktigt att tänka på med barn med Autism, omväxlande med berättelser om sin son.
Det värker i mitt hjärta när denna son skriver ett avskedsbrev till kaninen med logiken "Kan hundar gå i skolan kan väl kaniner läsa"
Att leva bokstavligt, att ta allt som sanning. Det måste vara otroligt!
Att arbeta eller leva med ett barn som har autism måste vara både otroligt givande men blandat med frustration tills man lär sig att förhålla sig på rätt sätt.

Jag har inte läst en kurs som lärt mig så otroligt mycket, som öppnat mina ögon på det här viset.
Jag är glad.
Men detta gör att jag saknar min bus. Jag vill hämta henne, krama henne, flirta med henne och berätta hur mycket jag älskar henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback