Jamies nya förskollärare är fantastisk!

I Januari kom en ny lärare till Jamies avdelning då en av hennes lärare skulle byta avdelning.
Denna nya lärare är helt underbar. Hon får mig att känna mig så trygg i att lämna bus varje dag.

För ett tag sedan så började ju bus gråta vid lämning, det var hemskt. Det sved i hela mig.
Och ja, hon slutade någon minut efter jag gått, men ändå. Att vara ledsen mot varandra det sista innan man ska ses på flera timmar känns inte ok.
Men den här nya läraren, hon ser till att Jamie är igång med något innan jag går. Jag vill helst inte lämna henne förrän hon har börjat leka med något, eftersom då gråter hon inte.
Så. Igår och idag började Jamie åka rutschkana, åh vad hon älskar det, och den nya läraren satte sig i närheten och pratade lite med henne under tiden.
Och voila. Inget gråt. Inget springa efter mig och bli ledsen när jag sade hejdå.

och mamman går hem med lättare hjärta.

Kommentarer
Postat av: FumikoFem

Åh, skönt det känns när det blir bra sådär :)

2012-02-29 @ 09:34:43
URL: http://fumikofem.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback