Jag är så fruktansvärt irriterad på Bollnäs Kommun!

Nu är det slut med mellanmjölken. Jamie får lättmjölk och lättmargarin på förskolan.
Detta upprör mig brutalt eftersom vi har extrema besvär med att få Bus att äta, varje dag vi hämtar så berättar de att hon druckit mjölk och ätit lite frukt. Det är allt.
Det är inte annat hemma. Blodpudding, pannkaka och bröd går i. Och korv för det mesta. Och ärter.

Men, åter till rubrik.
Ska mitt barn då dricka blask och stå sig och utvecklas på det?!
Hur fan kan det spara så mycket pengar? Kunde de inte bytt till ett billigare toapapper? Eller vad fan som helst?!

När jag skrapat ihop bevis, forskning som stödjer mig ringer jag kostchefen i kommunen.

Snälla tipsa gärna var jag kan hitta stöd för att barn faktiskt behöver fett för att hjärnan ska utvecklas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback