Förlåt då, att jag lurar dig

Ok, men först och främst.
Idag är ingen vanlig dag
för det är min 27-års dag
hurra för mig.


Okej, nu är det ur världen. För som Niclas så snällt noterade så har jag inte vuxit ur det där med att tycka om att fylla år.
Jag gillar att bli lite bortskämd på min dag, att fika till frukost, lunch och middag och få träffa mina vänner.

MEN.
Åter till rubriken.
Billing skriver ett inlägg om skönhetsideal för män och kvinnor. Några kommentarer handlar om The Game och smink.
Jag har inte läst the game, är inte speciellt insatt. Men som jag förstår det handlar det om att ragga flickor? Genom att bete sig på något speciellt sätt?
Av någon anses det som rätt, av en annan fel. I vilket fall..
Det jämfördes av någon med att kvinnor sminkar sig och använder push-up BH.
Att kvinnor använder sig av detta för att verka snyggare än de verkligen är.
Förlåt!
Men till alla dessa kan jag säga att jag numer har nästintill slutat sminka mig. Raka mig.

Så jag hoppas detta lugnar dig, jag kan inte lura dig att tro att jag är snygg.

Det talas också om att män har det värre än kvinnor idag.
Pga att män också har utseendekrav på sig, nu när kvinnor kan "ta hand om sig själva" så har män fått mer press på sig att attrahera en kvinna. I form av att se bra ut tex.

Det sägs också att kvinnor mer eller mindre kan välja och vraka bland män, medan män har det tuffare.
Jag vet inte jag, oj vad många gånger jag varit olyckligt kär.

Och jag vill säga här att

en sexig man för mig är
snäll
trevlig
omtänksam
social
känslosam
står för vad han tycker
"gör" något och
vill något

Utseendet ändras i mina ögon med karaktären.
Någon som ser bra ut blir dimmig och ful om personligheten dalar, om människan är elak, bitchig, egoistisk.
Spelar ingen roll hur "idealig" hen må vara.

Sedan är jag dock otroligt lyckligt lottad som har min Niclas, min man. Som är perfekt. för mig.

Happy fucking birthday!

Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis lite så här i efterskott :)hoppas du hade en bra dag! :)

2012-02-06 @ 18:07:42
URL: http://mariaakesson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback