Ungen är synsk! magisk!

Eller något åt det hållet.

Igår sov hon äntligen middag en bra tid. Så jag i min brundögda blåögdhet tänkte "åh, hon kommer somna i tid, jag kommer hinna plugga!"

Pappan åkte på innebandy. Barnet åt välling i soffan, trött som en gnu var hon, orkade knappt hålla ögonen öppna.
Men samma sekund jag lägger henne börjar hon skrika. (Nämnas bör att hon somnat i egen säng i eget rum i snart 7 månader). Men INTE ikväll. Inte ens nästan.

Jag som tänkte plugga, tänkte inte alls plugga. Jag vill gotta mig i älsklingsbloggarna mina med tillhörande kommentarsfält och knåpa lite wordfeud.
EGOMAMMA! DÅLIG STUDENT!

Ungen kände väl detta på sig och vägrade låta mamman synda på det viset så hon bestämde sig för att enda sättet att somna var PÅ mamman.

Men inte är jag arg för det, jag somnade med hennes duniga hår och underbara doft i näsan, och inser att jag är så otroligt lyckligt lottad som har min lilla bus. Min underbara bus.
Och faktiskt så är ingenting lika mycket värt.

((Får gotta mig i bloggar och wordfeud nu när pappan gett morgonvälling och lagt henne i egen säng ist!))

Kommentarer
Postat av: BloggMamman

Samma här (alltså inte med pluggandet) men att pappan är borta och barnen krånglar....de som aldrig krånglar... Och inte är pappan hemma imorgon heller så jag får nog snällt även fixa morgonvällingen...

Trevlig helg!

Kram

BloggMamman- en humorblogg om BloggMammor & Mammaliv

2011-09-23 @ 20:42:45
URL: http://bloggmammor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback