nejnejnejnej NEEJ!

vecka från idag börjar bus förskolan. Dagis.
Om 1 vecka ska hon skolas in. Imorgon fyller hon 1 år.
1 och 6 dagar och börja på dagis.
Hela kroppen skriker NEEJ!

Samtidigt säger hjärnan "JA! Om du någonsin vill få ditt examensarbete färdigt är detta något BRA, både för dig och bus. För dig så du slipper denna stress, och för bus så hon slipper Din stress"

Men ändå. NEJ!

Inte blir stressen och oron mindre av att på fredag ska jag ner till skolan på miniventilering, samma dag som niclas ska till huddik..
Och inskolningen sker mån, tis, ons. På onsdagen ska examensarbetet in till examinatorn.

om någon får för sig att det är en bra ide att skaffa barn mitt under en högskoleutbildning vill jag ge ett tips:
NEJ för faan!

Eller 5 andra
1. Tänk efter- kan du inte vänta 2 år?
2. Skaffa dig en karl med högar av miljoner
3. Bo inte 10 mil från skolan du går på
4. Fall inte ner i en panikångest spiral
5. Se åtminstone till att ungen inte ska fylla 1 år i samband med examensarbete

Fast. Till syvende och sist-
Det är mycket stress, panik, pengabrist och tårar. Men herregud vad jag aldrig kommer ångra mig. Inte ens trots alla dessa ångestframkallande saker.


lilla mörten min, mammas hjärta värker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback