Hur man får barnet att somna i egen säng:

Kryp ned i ett bad fullt med ungens badskum från BB.
Kolla bloggar.
Vips så har pappan lagt barnet som helt plötsligt inte alls måste somna PÅ mamman.

Detta får nog bli en återkommande rutin hos Öbergarna.

I övrigt så var vi 1-års koll med tillhörande sprutor idag. Vår underbara bvc-sköterska mutade Bus med sockervattensprutan så hon klarade det bra tycker jag. (STOLT MAMMA)
Kurvan var bra också, snart väger hon 10 kilo!

Efter bvc väntade vi en timme på att träffa en dam från folktandvården och Bus var helt galen.
(SÄMST MAMMA) Inser att hon gått miste om massor pga mig.
Hon hade så roligt.
Sedan verkade hon spatsera runt lite kaxigt och tänka "haha, jag är den enda här som kan gå!"
Självklart var det inte sant, alla vuxna samt storasyskon kunde ju också gå.
Men hon verkade ändå lite kaxig.
Med all rätt anser jag, hon har ju krupit efter Minea i flera månader nu. Man får vara stolt!

Igår var vi på stan (I know, I AM so fucking AWESOME) och köpte födelsedagspresent åt bus.
Letade något bekvämt, utan prinsessor eller bilar.
Fanns faktiskt hyfsat utbud tyckte jag, på Lindex och Kappahl. Många fina färger, prickar och ränder.
Dock var dessa för lite större barn, men mössan vi hittade var urgullig tyckte jag.
Och en skinnjacka. Nu är hon lika cool som Minea! (;



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback