Hur jag ser ut har allt med att göra hur jag blir bemött..

Jag som är uppvuxen i lilla pluttSegersta. På mjölk och limpa. Med mysbyxor, moppe och gräs.
Jag flyttade till Stockholm en sväng.
Trivdes aldrig, det var där jag utvecklade min panikångest och sociala fobi.
Där förklarade min dåvarande sambo att "nej, ingen mössa när det är -20 grader, för det här är Sthlm och Östermalm och har du det kommer vi inte in på Sturecompaiet".
Så. Ingen mössa. In kom vi, och jag var inte ett dugg imponerad.

När jag gick till lilla kiosken på hörnet och köpte choklad i myskläder stirrade (nej, jag skämtar eller överdriver inte) folk.
Minns så väl en gång, jag mötte ett gäng turister och de vände sig om efter mig och viskade.

Jag har goda och dåliga minnen från staden. Men just det där att känna sig utstirrad beroende på vad jag hade på mig var inte ett dugg roligt.
Tacka vet ja lilla Bollnäs, här springer folk på Ica i kläderna från stallet. Detta är jag emot pga allergier som folk har. Är man riktigt allergisk kan en människa täckt i hästhår och hödamm sätta av en allergichock.
Själv har jag sprungit på stan direkt från stallet, älskar hästar. Jag SKA ha en egen en dag.
Men ändå. Man kan tänka ett steg längre, och kanske åtminstone byta om.

Oj vad jag fladdrade iväg. Det jag ville ha sagt var; Här kan jag gå ut hur som helst utan massa stirrande blickar. Ja, inom vissa gränser såklart. Naken kanske skulle dra till sig en och annan blick.

Här kommer kändisarna på max och blir knappt igenkända. Åh. Jag älskar att bo här. (Eller, ja, inte i stan, men denna kommun. Vill ju bo på landet, men Niclas och ekonomin bestämmer)

Anledningen till detta blogginlägg var hur rasande jag blev över en kommentar till detta inlägg.

"MalinÖ: Ja, inte sjutton väljer då jag partner enbart efter insidan. Den jag väljer att vara med måste uppfylla vissa specifika krav vad det gäller utseendet för att jag ska kunna attraheras.
Övervikt går tex bort totalt, det är grymt osexigt med tunnhåriga män, dålig klädsmak, sneda och missfärgade tänder osv. Sedan dras jag aldrig till män med ljust hår av någon anledning.

Så att påstå att utseendet inte är viktigt är skitsnack av högsta grad.

Även när jag väljer mina vänner finns det ett litet krav på utseendet. Jag vill att de är normalviktiga och har god kondition och prioriterar hälsa och rörelse. Min erfarenhet av vänner som är överviktiga är att de har dålig karaktär och är lata.
Då väljer jag ju bort sådana vänner för jag vill att mina vänner delar mina intressen för hälsa och fitness och att de inte har dålig karaktär och är lata för det är inte egenskaper jag uppskattar hos en vän."


GAAH!! Har inte ens ord för den ilska jag känner.

Kommentarer
Postat av: Elin Brunlöf

Håller helt och hållet med dig, Malin! Och det är därför man ska flytta till Göteborg och inte Stockholm. ;)

2011-09-10 @ 10:55:29
URL: http://ebrownie.blogg.se/
Postat av: Cecilia

usch herregud.. shit asså.. sånt där gör oxå mig så ilsken.. Hur kan man vara så?? asså nej.. sånt fattar inte jag... men håller med dig, tacka vet jag lilla bollnäs=) Här kan man vara sig själv=) Vara vän med alla. oavsett hur de ser ut, hur jag ser ut, hur vi klär oss, o till o med hur gamla vi är (ålderskillnad då)

2011-09-10 @ 21:05:20
URL: http://cilaotomas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback