Den där flashbacktråden ja..

Här kommer några godbitar..
Trådstart;
"Hur fan klär du dig kvinna? Har ni helt slutat bry er?
Alltså, vad håller ni tjejer på med?

Jag var i Brasilien för två veckor sedan och var så imponerad av alla tjejer där. Fruktansvärt vackra och glada.

Så gick jag till Konsum häromkvällen och ser i princip 9 av 10 tjejer i huvtröja och jeans. Jag kliar mig på huvudet och tittar på dem och deras män. Männen ser jag har knäppt skjorta och skinande skor.

Det går en vecka och jag börjar lägga märke till denna klädstilsförändring mer och mer. Inte nog med det, jag ser ett allt mer apatiskt uttryck i tjejers ansikten. Sen ska jag flyga för några dagar sedan och blir lika chockad igen, Mjukisbyxor på mer än 50% av tjejerna?! Männen i gaten sitter med portfölj och kavaj.

Vad händer? Har mitt motsatta kön helt slutat försöka imponera på mig? Inte nog med detta, jag tycker mig se allt mindre och mindre tjejer på gymmet.

Behöver inte ni tjejer i Sverige längre ens bry er om hur ni ser ut för att få oss? Såhär såg det inte ut i Brasilien."

"kvinnor, svenska kvinnor de vill säga, har blivit alltjämt mer å mer lata. Mycket har med feminism å göra. De har fått för sig att utseende och viktminskning inte är 70% i ett förhållande. Utseende är A och O i ett förhållande, men dagens svenska kvinnor vill hellre grisa ned sig med fet mat och klä sig hur de vill bara för de vill: att han ska älska mig som den jag är. Men ingen vill det, gumman, så ta din cigarett och klä dig fint, och om jeansen är för tajta, dags å börja löpa (både sexuellt och på motionsbandet)"


"Läste inte igenom hela tråden för att jag helt enkelt inte har tålamod till att läsa vad alla flator, feminister, WT's etc. skriver....

Jag vill bara konstatera att kvinnorna i Sverige (om man nu kan kalla dessa så) klär sig absoult avskyvärt.

Det är mycket tråkigt att se, men tyvärr iom att Sverige har blivit som det har blivit är det inte mycket man kan göra åt saken än att flytta till annat land... 

MEN jag vill också poängtera att herrarna inte klär sig speciellt "stiligt" heller...

Och iom att männen inte begär att kvinnor skall klä sig mer feminint, utan tofflar som as så är det inte så konstigt att kvinnorna klär sig som de gör...."

"Se bra ut så får du en bra man.
Det är bevisat att kvinnan letar efter en kille med bra personlighet och trygghet samt ekonomisk stabilitet medans mannen prioriterar utseendet och hygienen på kvinnan.
Detta förespråkar en kvinna som kan bära våra barn och föda friska barn.

Dessa instinkter kommer från när vi bodde i grottor och stämmer väl överens idag."


Skulle skratta mera om det inte var så skrämmande att många faktiskt verkar tänka och tycka såhär! GAH!
Mysbyxor is the shit, men ärligt. Jag har köpt jeans på HM som är lika bekväma. och de har fickor för napp, telefon osv. Lämpligt både hemma och borta.

Måste be om ursäkt, inte 721 SIDOR, över 700 SVAR..



Kommentarer
Postat av: Sara

Fast det där är ju bara vad en viss trångsynt del av befolkningen tycker. Kanske 1 av 1000 som har de åsikterna. Och det är deras problem, då kan ju de flytta till Brasilien om kvinnorna nu är vackrare där. Det är ju inte bara i Sverige man klär sig sådär, och vem fan klär upp sig för att gå på affären och handla mat? Dessutom anses svenska kvinnor vara bland de vackraste i världen:) kommentar till ett av dina andra inlägg: så klart att du får tycka att du är snygg. För det är du! Vem har sagt att man inte får tycka det? Puss o kram

2011-09-16 @ 10:40:33
Postat av: Malin

Sara: det som var lite jobbigt dock var ju att Niclas, som jag anser vara väldigt open-minded var den som tipsade om tråden, och Han höll med till viss del.. Vilket kan visa att många "vanliga svenssons" tänker på det sättet.. Och att det är "FEMINSMENS FEL" har jag sett på många andra bloggar, kommentarer osv eller liknande argument. Även om jag inte kan nämna någon länk (;

Sedan att jag inte får tycka att jag är en snygg var lite sarkastiskt pekat åt jantelagsSverige. Det är lite så väl att "kom inte o tro att du är någon, för det är du inte".. ?

(btw så är du skitsnygg också!) Puss på dig!

2011-09-16 @ 11:33:07
URL: http://lilldjupas.blogg.se/
Postat av: Natosh

Åh den där tråden är en guldgruva för comebacks! Sällan har jag skådat så många öppna mål i ett anförande. Jag skulle kunna hålla på i dagar om jag inte hade ett liv!



"Behöver inte ni tjejer i Sverige längre ens bry er om hur ni ser ut för att få oss?"



Ja det är tur att svenska män är sånna slampor att man inte behöver anstränga sig för att får dra över dem



"Så gick jag till Konsum häromkvällen"



Vem fan raggar på konsum?



2011-09-17 @ 23:58:39
URL: http://www.natosh-enblogg.blogspot.com
Postat av: Malin

haha, ja det finns idioter till allt! Som sagt, man kan skratta en massa (:

2011-09-18 @ 08:55:27
URL: http://malinspng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback