1 år med Jamiebus!

För 1 år sedan föddes vår lilla mört.
Vi slet i flera timmar på sjukhuset.
Jag vägrade smärtstillande, valde enbart lustgas. Misslyckades med den totalt, vilket resulterade i konstant höghet och vanisnnig smärta.
Niclas höll mig i handen, tröstade mig, fanns där för mig.
Krystningsfasen kändes som flera timmar, men på pappret stod det 20 minuter (jag tror de ljög!)

Mitt i allt ville jag som många andra gå hem. Bara traska rakt ut i huddiktrafiken och- ja. vad tänkte jag att skulle hända?
(Man tänkte inte alls)

Men till slut låg då mörten på mitt bröst. Med anmärkningsvärt mycket fosterfett som gjorde att hon var grå och hal och jag trodde hon skulle glida av mig.

Resan började sedan.


Ammning- katastrof
Sömn- noll
Mys- Konstant
Skrik- oupphörlig i peridoder

När bus var sisådär 4 månader lugnade det dock ner sig.

Flytt- check
Egen säng- check (en månad senare sov hon i egen säng, i eget rum)

Dålig mamma som man är (?) har jag inga datum i huvudet när hon började vända på sig, le, skratta, krypa osv.
Men detta har hon iaf lärt sig under sitt långa 1-åriga liv;
(ingen ordningsföljd här, bara som de dyker upp i mammans huvud)
Lipa
Skaka på huvudet
Krypa
Sitta
"Dansa"
Hata dockor
Älska mjukdjur
Bitas
Patrullera runt sitt Ikeatält
Bära på, bläddra i, bita i och lämna böcker överallt
Plaska med vatten
Äta välling själv
Hitta saker vi gömmer och sedan stolt visa upp dem och skratta
Driva mamma till vansinne
Driva pappa till vansinne
Få mamma att skratta omkull
Få mamman och pappans hjärtan att värka av kärlek

Listan kan bli lång. Det är fantastiskt vad de små lär sig!
Från ett knyte till busfrö på bara 1 år.
Vad lär JAG mig på ett år liksom?






Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja det är inte klokt vad tiden går fort o vad de lär sig..

Och nej dålig mamma är du inte.. o absolut inte bara för att du inte minns datum..

Asch nä, tycker ditt /ert första år som föräldrar har ni gjort jäkligt bra :)

Och kom ihåg bara att alla är vi olika. vi gör saker på olika sätt, tycker olika saker är bra osv.. O ni gör på ert sätt=)

2011-09-27 @ 15:01:20
URL: http://cilaotomas.wordpress.com
Postat av: Mariel

Vad kul att Jamie blivit ett år =) firade ni på något speciellt sätt?

2011-09-27 @ 18:14:55
URL: http://mixifamily.com
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det där med datum, jag är också sämst på att komma ihåg. I babyböckerna står det hur många månader de var när de gjorde en viss sak...

2011-09-27 @ 18:52:55
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Maria

Grattis :)

2011-09-27 @ 19:58:52
URL: http://mariaakesson.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Tack för grattiS! Jamie sänder slängpussar :)

Det var storkalas i lördags med heela släkten + vänner. Mycket trevligt.

Har nog också fyllt i de där baby böckerna.. Tror jag. Haha

2011-09-28 @ 19:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback