Satans bekvämlighet

Igår var ju som sagt jag och bus i skogen och grillade korv.
Självklart luktade vi kläderna ofattbart med rök när vi kom hem.
Vad gjorde jag då? Hoppade i duschen och tvättade mig med tvål, schampo och balsam.
Hade det verkligen inte gått att bli ren på annat sätt?
JO, det tror jag. Men bekvämligheten gick först.

Nej, jag har inte dåligt samvete eller något för att jag tvättade mig med tvål, detta var en nattlig reflektion

Något jag dock får dåligt samvete över är det där med sopsorteringen.
Det är alldeles för bekvämt att råka slänga ner plats, metall och papper i samma.
Fast det är 100 meter till sorteringsstationen och jag har sisådär 7 olika tunnor iordninggjorda för just sortering.

En annan sak är såklart bilen. Det är väldigt bekvämt att ta bilen till stan.
Nu försvarar jag mig med min PÅ och tänker "ja, men bättre att jag tar bilen ner till stan än inte kommer ner alls" och jo, det skulle nog ta några veckor att träna tills jag kan gå ner på stan.
Men jag är för bekväm.

Men är det verkligen värt det? Att vara bekväm?
När jorden är på väg mot sin undergång (ja, kanske inte i min livstid, men Jamies barn, barnbarn??)
PGA oss människor. Som är så
satans jävla bekväma att vi inte ens orkar handla själva utan sitter hemma och beställer hem både prylar, mat och till och med matkassar på nätet för att slippa gå ut?!!

Det kallas utveckling, framsteg, banbrytande. Sådant som ger oss fler och fler möjligheter att sitta hemma i soffan och dega medan vi samtidigt tär ner miljön.

Tack moder jord som gav oss hjärnorna att förstöra dig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback