Så varför skriker och härjar jag?

Hanna och jag diskuterade lchf, välling, flickor och pojkar igår. Det är så skönt att kunna vara helt oense utan att bli osams eller tycka mindre om varandra för det.

Jag tror som sagt på att könen är vår enda skillnad. Observera TROR.
Jag tror att genom att begränsa barnen tidigt genom etiketter pojke och flicka kan leda till begränsning hela livet.

Jag är livrädd att Jamie inte ska våga/orka gå över könsgränserna om hon VILL pga omgivning och samhälle.

Jag är också rädd att hon som jag, ska börja oroa sig för kropp och vikt vid 11-års ålder och inte inse att hon duger förrän hon är 26 år..

Men vad kan jag göra mer än att peppa, stärka, skapa trygghet hemma?
Jag känner mig ganska maktlös mot samhället. DÄRFÖR skriker och härjar jag. För att Jamie, och alla barn och alla människor ska få känna sig nöjda med den de är. Oavsett hur man ser ut, vad man tycker om, och hur man vill leva.

Jag tror inte jag kan göra mycket skillnad, men en dag ska jag komma på ett sätt!

Idag skriver jag här. Pratar med mina vänner. Låter bli att köpa solo, veckorevyn och liknande tidningar. Jag försöker vara en god förebild. Jag försöker erbjuda Jamie alla färger, alla leksaker.
Det är ju ändå där det börjar.
Med de där satans kläderna och leksakerna..

Kampanj för att mata Barbie och tillverka lite rosa pojkkläder någon?!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ken är väll inte så jävla "normal" han heller. Han har ju magrutor och inte ett uns fett. Så det är nog hela bilden som blir knas med barbies. Jag fokuserade dock alltid enbart på håret när jag lekte med dom. Jag ville också ha RAKT och LÅNGT hår! Kiii fick jag.



Jag älskar nästan mer att prata med någon som inte har samma åsikt som mig. Då får man tänka efter och undersöka varför man tycker och tänker som man gör. Perfekt för en människa som mig att göra det ibland!!

2011-11-06 @ 22:00:41
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hittade ett inlägg som du kanske gillar?! http://hannakjonsson.blogg.se/2011/january/barn-kar.html

2011-11-06 @ 22:03:37
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback